Vila Marina Divčibare | Pesačke staze Divčibare

Pešačke staze Divčibare

Saznajte više o pešačkim stazama na Divčibarama

Pešačke staze Divčibara

Na Divčibarama postoji šest pešačkih staza. Pored kružne staze koja obuhvata sve vrhove Divčibara i najduže traje (6 časova), ostalih 5 pešačkih staza su kraće, dužine oko 1 kilometar i za njihovo prelaženje je potrebno od 30 - 45 minuta.

Novo, novo, novo! U Vili Marina možete iskoristiti vaučere Ministarstva turizma u visini od 5.000 din. Više možete pročitati i naći potrebne obrasce na početnoj stranici sajta Vile Marina Divčibare.

Na Divčibarama postoji 6 pešačkih staza i to: Centar - Golubac (1050 metara, 30 minuta), Centar - Paljba (1051 metara, 40 minuta), Centar - Crni vrh (1093 metra, 35 minuta), Centar - Velika pleć (1036 metara, 45 minuta), Centar - Ljuti krš (962 metra, 40 minuta), kružna staza Vrhovi Divčibara (6 časova).

Golubac Paljba Divčibare

Centar – Golubac

Visina 1050 metara, dužina 2 kilometra, potrebno vreme 30 minuta.

Potrebno je spustiti se od Vile Marina do crkve Sv. Pantelejmona u centru. Treba pratiti asfaltirani put koji se penje uzbrdo prema hotelu Maljen. Nakon desetak minuta hoda nailazi se na raskrsnicu gde levo vodi makadamski put i prelazi u utabanu krivudavu stazi pored vikendica. Dolazi se do tačke koja se prepoznaje po retkim visokim borovima u okolini, i na tom mestu se put razdvaja desno prema Golupcu, a levo prema Paljbi.

Centar - Paljba

Visina 1051 metar, dužina 2,5 kilometara, potrebno vreme 40 minuta.

Od Vile Marina se treba spustiti do crkve Sv. Pantelejmona i nastaviti stazom pored potoka Žujan preko kojeg se i prelazi posle 500 metara. Staza nastavlja blago uzbrdo kroz borovu šumu, zatim kroz livade, pored vikendica sve do glavnog asfaltiranog puta. Da ne bi se išlo asfaltom, nakon 50-ak metara, moguće je skrenuti stazom sa leve strane puta. Posle izvesnog hodanja, preći na desnu stranu i pratiti stazu kroz malu borovu šumu. To je poslednja etapa, jer ubrzo se dolazi na cilj - Paljba sa 1051 metara visine. Na jednoj strani su Valjevske planine, na drugoj maljenski vrhovi. Nešto niže od vrha, sa leve strane glavnog puta nalazi se vidikovac sa prostranim parkingom. Pogled puca na sela koja su duboko u dolini: Skakavci i Rosići, Ražana i Kosjerić. Mesto je atraktivno predveče kada sunce zalazi za Medvednik i Povlen.

Centar - Crni vrh

Pešačke staze Divčibara

Visina 1093 metra, dužina 1 kilometar, potrebno vreme 25 minuta.

Crni vrh je uzvišenje po kojem je ime dobila i ski staza Crni vrh. Od Vile Marina krenuti desno asfaltiranim putem, a zatim se držati asfaltiranog puta levo uzbrdo (desno nizbrdo put vodi prema centru Divčibara). Nakon uspona i prolaska pored vikendica sledi raskrsnica sa drvenim putokazom: levo je staza za Veliku Pleć, a vi nastavljate pravo ka Crnom vrhu. Ubrzo se ulazi u šumu borova, breza i jela. Obrasla je travom, borovnicama i gustom paprati. Staza je prilično strma i isprepletana korenjem četinara, koje sa kamenjem i zemljom formira prirodne stepenike. Uskoro se dolazi i do vrha gde možete videti crvenim brojevima na steni napisanu visinu: 1093 metra. U daljini je moguće videti Ovčar, Kablar i Suvobor, a po vedrom danu i Kopaonik, Golija, Tara, Zlatibor i Zvijezda.

Centar - Velika pleć

Visina 1036 metra, dužina 2 kilometra, trajanje 35 minuta.

Kada se pođe od Vile marina prvi deo staze isti je kao za Crni vrh. Kada se stigne do putokaza na kojem je napisano za Crni vrh pravo, a Velika pleć levo, skrenuti levo makadamom koji se uspinje kroz četinarsku šumu. Uskoro sledi nova raskrsnica gde je desno još jedan prilaz Crnom vrhu, a pravo put za Veliku pleć. Nakon 800 metara pešačenja naći ćete se na sredini padine i ski staze Crni vrh. Potom opet put vodi kroz četinarsku šumu narednih 400 metara. Nakon toga šuma ostaje sa leve strane puta, a sa desne nekoliko vikendica i proplanci. Staza pri kraju pravi krivinu na desno, kroz živopisan deo šume. Stiže se na vrh visine 1050 m. moguće je videti pored planina koje se mogu videti sa Crnog vrha, i Subjel. U podnožju Velike pleći je kanjon Crne Kamenice i reka se može čuti.

Centar - Ljuti krš

Visina 962 metra, dužina 2 kilometra, trajanje 40 minuta.

Vidikovac Ljuti krš je na visini od 962 metra. Posle prolaska pored Breza kampa, levo se skreće prema Ljutom kršu. Postoji i putokaz sa crvenim karakterističnim natpisom "Ljuti krš". Staza se provlači kroz šumu izmešu vikendica. Nakon poslednje vikendice staza skreće desno. Vijugava staza kroz šumu prelazi preko potoka, i stiže se do putokaza: Stražara (desno) i Ljuti Krš (levo). Putem levo prema Ljutom kršu ulazi se u strogi prirodni rezervat Crna reka (rezervat druge kategorije). Duž kamenitog grebena staza se penje do vrha i vidikovca odakle se može videti kanjon Crne reke i planine Jablanik, Medvednik i Magleš.